Tumblr voor bedrijven

Tumblr is een sociaal netwerk waar je zelf een blog kan beginnen en deze blog aanvullen met zogeheten mini blogs. Hoewel Tumblr echt al blog site is begonnen, is het nu een mix van verschillende social media in een. Zo kan je niet alleen schrijven, maar is het ook mogelijk om video’s, foto’s en muziek toe te voegen. Daarnaast is het ook mogelijk om te combineren: een video bij een zelf geschreven mini blog, of een tekst ter verduidelijking bij een geüploade foto. Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om met andere gebruikers te chatten.

Het Sociale aspect van Tumblr, is dat je blogs van andere gebruikers kan volgen. Als de personen die jij volgt iets nieuw toevoegen, dan komt deze nieuwe content op het zogeheten dashboard van jouw account te staan. Op deze manier kan je altijd op de hoogte blijven over de onderwerpen waar jij je voor interesseert . Dit lijkt heel erg op het bekijken van je nieuwsoverzicht op FaceBook, alleen het grote verschil is dat je specifiek content te zien krijgt over een onderwerp wat je zelf interessant vind. Als je nou content van andere gebruikers tegenkomt, die je zelf zo leuk vindt dat je dat eigenlijk ook wel op je eigen blog wilt hebben, dan kan dat gewoon! Met de simpele reblog knop, plaats je zo content van anderen op je eigen blog. Wel met een vermelding naar die person natuurlijk. Op deze manier kan je op Tumblr laten zien dat je content van anderen interessant vindt.

Maar hoe zit het voor bedrijven? Tumblr geeft bedrijven 4 opties om Tumblr zakelijk te gebruiken.
Met Sponsored Mobile Post kunnen bedrijven een betaalde post plaatsten via de Tumblr app, op het dashboard van Tumblr gebruikers. Dit is goed te vergelijken met een voorgesteld bericht op Facebook. Het verschil met Facebook, is dat op Tumblr deze gesponsorde post nog meer gespecificeerd zijn naar interesse van de gebruikers. Bijvoorbeeld: is een gebruiker geïnteresseerd in reizen, dan krijgt hij op zijn dashboard vooral advertenties te zien over rijzen. Naast Sponsored Mobile Post heb je ook Sponsored Web Post. Dit is in princiepe hetzelfde als de Mobile Post, maar dan op de website van Tumblr en niet de mobiele app. Hier maakt Tumblr een onderscheid in! Het voordeel van adverteren op de Tumblr website, is dat de advertenties groter zijn.

Als derde kunnen bedrijven gebruik maken van de Sponsored Radar. De “radar” is een klein scherm op het dashboard van de gebruikers, waar om toerbeurt exceptioneel goede posts van verschillende interessegebieden getoond worden. Dit kan een stuk tekst zijn, maar ook een foto, muziek of een filmpje. Met Sponsored Radar heeft een bedrijf de mogelijkheid, om met haar campagne op het meest bekeken plekje van het dashboard te adverteren.

Als laatste is er de Sponsored Spotlight. Sponsored Spotlight is als het ware een gepromote blog. Een autofabrikant kan bijvoorbeeld een hele blog schrijven over haar nieuwste model. Deze blog wordt door het bedrijf zelf gemaakt en gevuld met tekst, foto’s, video’s en noem het maar op. Als laatste geeft het bedrijf tags aan die aansluiten bij de blog. Als gebruikers vervolgens gaan zoeken op deze tags, dan zorgt Tumblr ervoor dat de blog van deze autofabrikant bovenaan staat. Klaar om gevolgd te worden.

Tumblr. 2014. Tumblr for business. Geraadpleegd op 20-10-214, van http://www.tumblr.com/business

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s