Zakelijk gebruik van Instagram

Instagram is een mobiele app, om makkelijk en snel foto’s met anderen te delen. Dit kan natuurlijk via veel meer social media platformen, dus wat maakt Instagram nou anders? De foto’s die je maakt, kunnen op een hele makkelijke manier bewerkt worden. Door middel van verschillende belichtingen en filters, kunnen foto’s op een mooie manier bewerkt worden. Voor wat oudere telefoons komt er nog een voordeel bij, namelijk dat de filters de soms slechtere kwaliteit van de camera kunnen compenseren.

Instagram werd ontwikkeld door Kevin Systrom en Michel Krieger en gelanceerd in 2010. De app was aanvankelijk alleen beschikbaar voor Apple, maar is nu ook verkrijgbaar voor Android. In 2012 is Instagram overgenomen voor $1 miljard door Facebook.

Instagram is al meer dan 100.000.000 keer gedownload en is enorm populair onder jongeren.
De kracht van Instagram is het gebruiksgemak. Door de makkelijke manier waarop een foto bewerkt kan worden tot een professioneel uitziende foto, onderscheid Instagram zich van andere social media. Daarnaast is Instagram ook zeer geschikt voor jongeren, omdat Instagram heel makkelijk te combineren is met andere social media. Foto’s zijn heel makkelijk te delen via Twitter en dankzij de overname van Facebook, is Instagram helemaal geïntegreerd in Facebook.

Voor bedrijven is Instagram een handige tool voor branding en acties. Bedrijven kunnen aan profiel aanmaken op Instagram en deze naar eigen smaak inrichten. Door foto’s te uploaden op Instagram, kan een merk zich heel gemakkelijk uiten. Zo heeft Starbucks Coffee al 781.000 volgers en wordt er door foto’s van bijvoorbeeld koffiemachines en speciale koffies, een bepaalde sfeer gecreëerd die past bij het merk. Dit geldt ook voor RedBull, die foto’s van extreme stunts post en Levi’s, die foto’s post van hun nieuwe producten op straat. (streetlife).

Plazilla. 2014. Wat is Instagram en waarom is het zo leuk? Geraadpleegd op 14-10-2014, van http://plazilla.com/page/4295020263/wat-is-instagram-en-waarom-is-het-zo-leuk

Pauwr. 2014. Adverteren op instagram. Geraadpleegd op 14-10-2014, van http://www.pauwr.nl/social/instagram-adverteren/

Oosterveer, D. 2013. Alle cijfers over het socialmediagebruik in Nederland medio 2013. Geraadpleegd op 14-10-2014, van http://www.marketingfacts.nl/berichten/social-media-cijfers-augustus-2013-overzicht/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s